Лоукарбър на път

По плажовете на Ситония

Знаете, че обичам да планувам предварително, казвала съм го не веднъж и дваж. Естествено, че и морската ни почивка беше избрана и планувана преди месеци.

Насочихме се към малкото градче Псакудия на вторият ръкав на Халкидики – Ситония. В Гърция се влюбих още при първото ми ходене на море там, а сега Ситония направо ме омагьоса. Градът сам по себе си не беше нищо особено – една главна, дълга 10мин пешеходно разстояние, естествено по протежението на градския плаж. Няколко ресторанта, няколко бара, няколко супермаркетчета и едно заведение за бързо хранене. Нищо особено, ще кажете вие, ниски цени ще кажа аз. Нощувките на по-малки места ви дават по-гъвкав бюджет и възможност за много разходки. Попаднахме на тази къща случайно (както знаете Airbnb е любим мой начин за отсядане), а на живо беше още по-възхитителна.

41280717_10155854333329150_9030795538777243648_n

Ако искате контакт със собственичката пишете ми, за да ви дам мейл 🙂

Няма да споменавам колко дълги закуски и вечери имаше на тази тераса …

Пътуването до там беше спокойно, тръгнахме рано, въпреки че настаняването беше чак в 14.00h. Решихме, че искаме да пристигнем по-рано да хапнем и след като се настаним веднага да се отправим към плажа.

Първото заведение, в което спряхме беше O Kostas и в 12.30h бяхме първите посетители, дори оливерниците не бяха сложени по масите. Обслужването беше бавно, готвенето още по-бавно.

Сервираха ни хляб с маслини, докато изчакаме поръчките си, което ми се стори странно. Но поне маслините бяха от региона и наистина си заслужаваха. Решихме да не го мислим много в храната, а и беше рано за дълго и разточително хапване, та поръчахме Сувлаки – свинско и пилешко. Месото беше овкусено прекрасно, гарнитурата беше малка греда. За първи път ми сервираха само с пържени картофи. За сметка на това тарамата им беше една от най-хубавите. Настанихме се и се запътихме към първият плаж, за да изчакаме и останалите от веселата компания, която се заформяше.

41733109_10155866740264150_6092349253257003008_n

Градският плаж на Псакудия – за градски плаж бих казала, че е много добър. Има 4 бара, чиито шезлонги можете да ползвате срещу консумация. Цените са нормални, обслужването даже беше много добро. Водата беше чиста, в пясъка се намираха боклучки, но беше поносимо.

Вечерта естествено беше време за морска храна. Заложихме на по-неугледно заведение To Kyma, с детски кът (защото си имахме и бебишляк), а то се оказа с чудесна кухня.

Обслужването отново беше бавно, което май си е характерно за региона. Тук вече се отдадох на миден разгул – Миди в сос, тук няма да ги срещнете като Саганаки, защото сосовете не винаги са на доматена основа. Октоподът на скара и калмарите също бяха изключително добре приготвени. Моята половинка е човек с принципи и в Гърция яде гироси. Тук гиросът беше свински, а месото прекалено мазно дори и за хора като нас. Но беше овкусено добре. Гарнитурата отново пърженяк…

Aqua Heaven beach bar – когато видях плажа от високо не можех да повярвам на цветовете и чистотата на водата. Тук пясъка по плажа е насипван, защото във водата има предимно камъни. Но дори и с тях, местенцето е райско. Отново можете да ползвате шезлонги срещу консумация.

41413781_10155858402789150_3016154338532786176_o
Тук за ядене в менюто има само сандвичи, така че е добре да се подготвите предварително или на обяд да отскочите до Никити, което е доста близо.

На плажа и в морето можете да влизате и без обувки, не е неприятно и не се чудете на хилядите рибки, които ще ви следват по петите. По скалите в края има безброй морски таралежчета.

Бяхме си предвидили месо за скара за 3 вечери, но се оказа, че нямаме скара. Добре че пържоли и кюфтета се пекат и във фурна. Изпекохме пържолите, направихме огромна салата и се насладихме на прекрасна вечер на голямата ни тераса.

41622707_10155860433059150_1147341633419739136_n

Mango beach bar –този плаж е точно преди Aqua heaven, но за разлика от него е огромен и пясъка е един от най-ситните, които съм виждала. На плажа има 3 бара с шезлонги. Двата в края предлагат шезлонги на цена от 30-40 евро (8 евро са за шезлонги, останалите отиват за консумация), а в средата шезлонгите са по 3 евро.

41493070_10155860433109150_7231054794071212032_n

Има и достатъчно свободна част, която да използвате, ако имате чадър де. Ние нямахме. Тук има едно малко ванче с храна, където предлагат супер пържолки за 2.50 евро.

Но пак можете да си носите храна, както предпочитам да правя аз.

DSC_7013   DSC_7019

Решихме, че ни мързи да готвим, а и вече бях набелязала място за вечеря – Taverna Nikos , която е част от пансион Никос. Определено най-доброто място на което седнахме. Обслужването беше бързо, сервитьорката знаеше английски, храната беше чудесна, независимо, че избора беше малък. Бяхме почти в края на сезона и традиционните гръцки ястия(като мусака, сарми и чушки например) не се предлагаха вече. Има ли скара и риба? Има! На мен повече не ми трябва.

Аз заложих на едни много пресни сардини, ципурата също беше хубава. Новото беше Мифтекито и мидите в сос от сирена. Определено мидите са нещо, което трябва да опитате – много интересен, леко пикантен вкус от чилито.

Плаж Portokali – май най-голямото ми разочарование. Ако обичате мръсни плажове, които за сметка на това са супер претъпкани – това е вашето място. Не отричам красотата на естествените варовици, на малките заливчета и чудната гледка към Атон (той е на 3я ръкав отсреща), но това краката ми да влизат в нечия друга хавлия и само 3 пъти да ме засипят с пясък, защото някой си пренася шезлонга не е за мен.

Ако искате да минете за малко, да направите няколко снимки може би, но за плаж определено не е най-приятният. Ние останахме до обяд, там шезлонгите също са само с консумация, а водата сравнена с всичко до сега си беше мръсна.

Armenistits camping – след разочарованието преди обяд, решихме да отидем на гости на приятели в къмпинг Armenistis. Вътре има ресторант, кафе и бар, а плажната ивица е доволно голяма. Ако не сте гости на къмпинга можете да влезете срещу вход от 5 евро, в които влиза безалкохолна напитка или бира от бара и шезлонг. При положение, че бирата беше 4 евро си беше добра оферта. Може би заради входа много хора се отказват и за това вътре беше празно и чисто. Има волейболно игрище, място за набиране и отново прекрасна гледка към Атон.

Не можете да си внасяте храна обаче. Наложи се да ходим до свободната зона да изядем нашата.

Тук тръгването ни от плажа беше малко на зор.

Определено се задаваше буря и не искахме да ни хване на пътя, защото има много завои. Даже бях почти сигурна, че ще ни подмине, но не …

Едвам се прибрахме и дори решихме да вземем храна за в къщи, защото наистина се задаваше сериозна буря. Валя доста, имаше много светкавици и прекарахме почти цялата вечер вътре.

Аз пак хапнах миди, този път страшно лютички. Но тествахме и тиквичките и пушената скумрия.

41685443_10155864688589150_2179360890975944704_n

Paradiso beach на Neos Marmaras – каквото и да правите не влизайте в този плаж през града! Уличките са безумни.

Плажът е много голям и има много барове и още повече свободна част. Тук попаднахме на най-нелюбезната сервитьорка, която някога съм виждала изобщо. След като 1 часа чакахме някой да се появи, отидохме да си поръчаме на бара, а малко след това тя каза, че нея това не я интересува и иска по поръчка на човек, за да останем под чадъра. Та така, и тук е шезлонг = консумация. Храната пак се свежда до сандвичи.

41656731_10155865030259150_3139294551307452416_n

Прибрахме се на време, защото бях обещала да правя супичка, а и ни оставаха още два дни, та решихме да сготвим всичко останало и да избутаме някак. С моята пилешка супа, кебапченца и кюфтета, броколи с кашкавал, гъби с масло, салати и тарама си направихме истинско угощение.

2018-09-18 114476311434545851915..jpg

Последната вечер ние си останахме в къщата и доизядохме каквото е останало, а част от приятелите ми направиха морска вечер в O Kostas – казаха, че ризотото с морски дарове е нещо, което да се пробва. Ние пък си страдахме на терасата с остатъците от предната вечер.

2018-09-18 112494138657730952225..jpg

Докато се разхождате между градчетата не пропускайте да посетите супермаркет Masouits , в който има огромно разнообразие от режимни продукти като зехтин, сирене, месо и зеленчуци. Дори огромен щанд с продукти със стевия.

А повече от задължително е да спрете на някое от крайпътните пазарчета и да си купите маслини в домашна саламура. Винаги ви дават да си опитате, цените са повече от нормални, а маслините са от региона (даже градините са зад павилиончетата в повечето случаи). Абе истински високомазнинен разкош.

Ако плажовете на Ситония ви се сторят малко ще ви дам и два бонус:

плаж Anemos (Sani resort) – този плаж е на няма и 30 мин разстояние и се намира на първият ръкав на Халкидики – Касандра. До колкото разбрах е един от малкото хубави на този ръкав. Тук шезлонга е 4 евро, леглото 6 (мда..има едни неща, дето са като легло за 3ма човека..). Към плажа има огромен паркинг и като цяло местенцето е много хубаво. Ако отидете след 11 обаче най-вероятно вече ще е много пълно, така че ще ви настанят на 3та-4та линия. Тук има ресторант зад плажа, в който можете да си купите гироси и сувлаки на сандвич и порция за доста прилични цени. Има и голям супермаркет, в който могат да се открият много режимни неща.

Nea Iraklia – този плаж се намира на 30 минути преди Солун. И след всички прозрачни води, тук ни се стори направо мръсно. То не беше, но просто плажа е от откритата част на Гърция, а не в малките китни заливчета на Халкидики и веднага си пролича.

Тук има течения, вълни и дори водорасли и медузи. Баровете са няколко на огромно разстояние един между друг, шезлонгите са с консумация, храната пак не става за нас.

Можете да си носите или да отскочите до близкото градче, което ни се стори направо безумно евтино.

И като всичко хубаво и отпуската има край 🙂 няма как, връщаме се в прашна София с нови сили, за да заредим блога с чудни рецепти!